Vitamine B


Vitamine B is belangrijk voor het welzijn van de mens. Vitamine B is onder andere belangrijk voor het bewaren en afbreken van vetten, suikers en eiwitten.

Ons lichaam is niet in staat om zelfstandig vitamine B te produceren. Daarom moeten wij doormiddel van eten vitamine B binnenkrijgen.

Vitamine B is onder andere goed voor de ademhaling, huis, voorplanting, spieren, spijsvertering en het helpt tegen haar uitval. Maar vitamine B is ook goed voor hart en vaat ziekten.

Er zijn verschillende manieren om vitamine B binnen te krijgen. Het is van belang dat u voldoende producten nuttigt waar vitamine B inzit.

Je kan dit doen door de juiste voedingsmiddelen en vitamine B supplementen te gebruiken.

Een paar voedingsmiddelen waar veel vitamine B inzitten zijn:

  • Granen
  • Fruit
  • Eieren
  • Noten
  • Vlees
  • Groenten
  • Melk
  • Vis
  • Kaas
  • Paddenstoelen
  • Rijst
  • Aardappelen
  • Bananen
  • Biergist

Het is makkelijk om voldoende vitamine B binnen te krijgen. Begin uw dag bijvoorbeeld met een bruine boterham met kaas en een schaaltje yoghurt. ’s Middags kunt u bijvoorbeeld wat rauwkost eten en als tussendoortje neem je een appel, banaan of een handje noten.

Eet bij het avondeten minstens 200gr groenten. Maar zorg wel dat je niet telkens hetzelfde groenten eet maar dat je ook varieert.


Vitamine B




Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2019

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen