Afvallen buik


Zoek u tips voor een platte buik? Voor een bruiloft of ga je op vakantie? Of wil je liever weer in je broek passen? Ruim dan de vloer op en doe buikspier oefeningen! Een platte buik wil iedereen wel. Dus hier paar oefeningen hoer je kan afvallen op je buik!

-          buikspieroefeningen

Eigenlijk is het ouderwets buikspieroefening het snel en het meest effectief. Het is niet altijd leuk en je hebt misschien niet altijd tijd en even goed doorbijten maar resultaat heb je. Een strakke buik.
Als je 4 weken goed traint dan kan dat al prachtige resultaten opleveren. Duurt dat voor jou te lang dan is er goed nieuw! Na 2 weken is het al merkbaar.

Het is misschien niet de leukste activiteit maar zorg dat het bij je dagelijkse ritme hoort. Probeer bijvoorbeeld voordat je gaat douche een paar buikspier oefeningen te doen. Afvallen op de buik is niet makkelijk daarom moet je er wel tijd in steken.

Sit ups: Ga op de grond liggen met je benen opgetrokken en je voetjes plat op de grond. Til dan je schouders en je hoofd op in kleine maar wel effectieve bewegingen. Kijk omhoog en gebruik je buikspieren om omhoog te komen en niet je nek.

Crunches: Ga op je rug liggen met je benen iets gebogen en je voetjes plat op de grond. Til vervolgens je hoofd en schouders op en houd deze pose een tijdje zo.

-          De basis

De oorzaken van een wat dikkere buik is te veel eten en een slechte houding. Die kunnen onze buikspieren beschadigen en daardoor gaan ze er slap uitzien. Een goede houding alleen al kan al werken aan een platte buik.

TIP: Ga recht tegen de muur aan staan met je voeten iet wat uit elkaar. Als je tegen de muur aanstaat zit er wat ruimte tussen de muur en je rug. Maak die ruimte kleiner door je bekken te kantelen. Je voelt dan als het goed is dat je buikspieren ook samentrekken. Deze houding zou je eigenlijk standaard moeten hebben.

-          Buik en rug

Ga op je buik liggen met je handen aan de weerskanten van je borst.
Probeer je bovenlichaam met een rechte rug van de rond te duwen en gebruik je handen en knieën als steun.

-          Hardlopen

Wat ook erg goed is voor de buikspieren in hard lopen. Wil je afvallen op de buik? Ga dan een stukje wandelen!



Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2020

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen