South Beach dieet


Wie kent het niet, het South Beach dieet. Het dieet komt uit, hoe verrassend, uit Florida. Het South Beach dieet lijkt een beetje op het Atkins dieet maar het verschil is dat het South Beach dieet veel minder streng is.

Tijdens het South Beach dieet mag je geen koolhydraten eten. Het South Beach dieet is niet alleen een dieet maar het een leefwijze, je leert vertrouwen op goede koolhydraten en de goede vetten.

Er zijn 3 fases.

De eerste 14 dagen van het South Beach dieet eet je geen fruit en graanproducten. Wel staat er op het menu royale porties groenten en peulvruchten aangevuld met verschillende magere eiwitten zoals kip, mager vlees en vet arme zuivelproducten. Wat niet toe gestaan deze 14 dagen zijn brood, rijst, aardappelen, pasta en fruit.

Wat wel op het menu staat zijn kaas, noten, eieren en olijfolie. Je kan zoveel mogelijk eten totdat je vol zit. Het is de bedoeling dat je aan het eind van deze fase 3.5 tot 6 kilo kwijt bent! Dit is de strengste fase.

In de tweede fase ga je meer koolhydraten eten zoals fruit en volkoren producten. In deze fase verlies je ongeveer een halve kilo tot een kilo per week.

Je kan zelf bepalen hoelang je deze fase doet. Je stopt wanneer je jouw doel hebt bereikt.

Als jouw doel is bereikt dan ga je over naar fase 3. In deze fase volg je geen dieet meer maar wordt het een leefwijze. Je eet normale producten, maar je houdt wel in je achter hoofd de regels van het South Beach dieet.

De maaltijden die je maakt bereid je met gezonde oliesoorten zoals olijf, zonnebloem en koolzaadolie. Wat ook lekker is om een klein handje met noten over je maaltijd heen te strooien.

Er wordt tijdens het South Beach dieet gestimuleerd om zoveel mogelijk puur en vers eten te eten. Denk dan bijvoorbeeld aan volkoren producten en vers geperst sap in plaats van sap uit een pak.

Ook wordt een aangeraden om iedere dag een goede Multi vitamine pil te slikken en dat gecombineerd met visolie capsules ( Omega-3 vetzuren  ). De overige bouwstoffen worden voldoende uit de gezonde voeding gehaald.

Verder moet je net zoals bij het Atkins dieet en ook bijna alle andere diëten afblijven van de zoetigheid. Het mag alleen wel als en synthetische zoetstoffen inzitten. Maar alles met maten!

Het voordeel van deze South Beach dieet is dat je geen honger gevoel hebt en je hebt grote porties. Het nadeel is dat je geen boter een en andere volvette zuivel. Zo kan er een tekort aan vitamine A ontstaan. Het is dus belangrijk dat je je eten goed varieert om te verkomen dat je een tekort krijgt.

Bent u van plan om het South Beach dieet te volgen? Lees dan het boek van Dr. Agatston.


Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2017

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen