Afvallen en Hardlopen


Iedereen weet inmiddels wel dat bewegen goed voor je is. Hardlopen is een manier van bewegen die je overal kan toepassen. Met hardlopen kan je veel calorieën verbranden.

Afvallen tijdens het hardlopen is heel goed mogelijk. Het is wel belangrijk dat als je een beginner bent om rustig te beginnen. Wanneer je langer hardloopt dan kan je het langzaam meer opbouwen.

Het is erg handig om een schema op te stellen en dan een paar keer per week te trainen, om de dag is het beste voor je lijf.

Waarschijnlijk merk je dat je in het begin niet veel gewicht verliest. Je spiermassa wordt wel groter door het hardlopen.

Houdt u helemaal niet van hardlopen dan kan je ook stevig wandelen want ook zo verbrandt je veel calorieën.

Hardlopen is zeer effectief voor als je wilt afvallen. Tijdens het hardlopen is het belangrijk om naar uw lichaam te luisteren. Als beginner hoeft u niet lang door te gaan omdat uw lichaam het niet gewend is. Maar u moet natuurlijk ook niet gelijk stoppen als het even te zwaar wordt.

U kunt bijvoorbeeld de eerst keer na 20 minuten hardlopen stoppen. Dit kan natuurlijk ook in combinatie met wandelen en hardlopen. Daarna moet u uw lichaam voldoende rust geven om te herstellen en te rusten. 

Als je wilt afvallen en hardlopen is het belangrijk om op het juiste tempo te gaan hardlopen. Er wordt sterk aangeraden om op een minder hard tempo te gaan hardlopen indien u wilt afvallen. Je moet dan niet op een snel tempo gaan hardlopen maar op een langzaam tempo. Op die manier zorg je ervoor dat je lichaam vet gaat verbranden i.p.v. koolhydraten en suikers. En een ander groot voordeel is dat wanneer je op een lager tempo gaat hardlopen je langer door kan gaan waardoor je nog meer vet gaat verbranden.


Hardlopen en afvallen





Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2018

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen