Bananen dieet

Dat bananen dikmakers zijn is al lang wetenschappelijk achterhaald. Net als dat een eitje eten voor een hoger cholesterol zou zorgen, is ook deze stelling verdwenen. Feit is dat een banaan veel zetmeel bevat. En naarmate de banaan rijper wordt, wordt dit zetmeel omgezet in suikers. Toch doen deze suikers veel minder kwaad dan bijvoorbeeld de suikers uit een snoepje.

Bovendien blijkt dat een groot deel van het in bananen aanwezige zetmeel niet opgenomen wordt in ons lichaam, dus worden we er ook niet dik van. Dit hebben laboratoriumonderzoeken laten zien!

De bananen bevatten namelijk ook veel vezels en daardoor heb je langer een verzadigd gevoel en pak je minder snel naar een tussendoortje of snack.
En dat is weer beter voor onze slanke lijn!

Wist u ook dat een banaan ook veel van het Kalium mineraal bevat? Wel zo'n 425 mg! Een eigenschap van kalium is dat het de bloeddruk verlaagd. Ze kunt het zien als de opponent van natrium. ( dit verhoogd de bloeddruk.)

Er zitten nog meer goede vitaminen en mineralen in een banaan, zoals:
  • ijzer
  • fosfor
  • magnesium
  • zink
  • selenium
  • calcium
  • Vitamine C
  • Foliumzuur
  • Vitamine B6
  • Pro vitamine A

Ons lichaam zet de pro-vitamine A uit de banaan om in vitamine A. Deze vitamine schijnt voor onze ogen weer bijzonder goed te zijn.

Heeft u na een avondje uit en het nuttigen van iets teveel alcoholische dranken de volgende ochtend hoofdpijn? Eet dan een banaan! Doordat de bananen veel magnesium bezitten kunt u makkelijker ontspannen.

Bron:
Slank! (Plus Magazine)

Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2017

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen