Gezonde voeding

 

Een gezonde voeding is altijd heel belangrijk. Ook staat gezonde voeding helemaal boven aan het lijstje voor als je wil je snel wilt afvallen na je bevalling. Maar wat houd gezonde voeding nou precies in?

Ten eerste is het belangrijk dat je gevarieerd eet. Je kan het beste uit elke verschillende productgroep dagelijks je voedingsmiddelen kiezen.

Probeer dus elke dag het volgende te eten:

  • Besmeer ongeveer 6 sneetjes brood met halvarine
  • 4 á 5 aardappelen, rijst, peulvruchten of pasta
  • 4 opscheplepels groenten
  • 2 stuks fruit
  •  450 ml melkproducten en een plakje kaas. Als je geen borstvoeding geeft heb je voldoende aan 2 glazen melk.
  • Ongeveer 100 gram vlees, vis, ei en vleeswaren
  • Zorg dat je elke dag ook genoeg vocht drinkt.

Het komt vaak voor bij vrouwen dat ze na hun zwangerschap last hebben van een minder goede stoelgang. Het is dan een aanrader om voldoende vezels te eten.

Vezels geven je een verzadigd gevoel en zorgen er ook voor de stoelgang beter word.

In volkerenproducten, groenten, fruit en peulvruchten zitten een hoop vezels. Eet hier elke dag voldoende van.

Zorg wel dat je optimaal geniet van deze mooie tijd. Als je ervoor zorgt dat gezond eet en voldoende eet pas je zo weer in je oude vertrouwde kleren.

Gezonde voeding



Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2019

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen